2021. február 27., szombat



Mariana Zapata: Dear Aaron - Kedves Aaron! | Blogturné Klub ajánló

 

 

RubyMars: Te is lekvárpárti vagy?

AHall80: Teljes mértékben!

RubyMars: Helyes. Nem lett volna jó, ha valami hülyeség miatt kell felbontani a barátságunkat, mint például azért, mert te jobban szereted a mogyoróvajat. Azért megőriztelek volna az emlékezetemben!

AHall80: Hehe

AHall80: Aaron és Ruby RIP 2008-2009

RubyMars: Egy kicsit meg is könnyeztem

RubyMars: Mindörökké „Ruron”

AHall80: Ruron? Ruby+Aaron? Ez jópofa!

 




Csak egy dologgal nem számolt…

 

Ruby Santos pontosan tudta, mire vállalkozik, mikor jelentkezett, hogy egy tengerentúlon állomásozó katonával levelezzen. Az utasítások egyszerűek: egy levél vagy e-mail hetente, ameddig a bevetése tart. Egyéb csomagok küldése nem szükséges.

 

Ruby már túl volt mindezen. Azt hitte, tudja, mire számíthat. Csak azzal nem számolt, hogy beleszeret a srácba.

 

Könyv információk:

 

Eredeti mű: Dear Aaron

Eredeti megjelenés éve: 20187

Könyvmolyképző, Szeged, 2020

560 oldal · puhatáblás ·

ISBN: 9789634576792 · Fordította: Papp Fruzsina

WEBSHOP

BELEOLVASÓ

MOLY

GOODREADS

(Az értékeléshez olvass tovább!       )

A történetről…

 

A Segíts Egy Katonát-programban résztvevő civileknek lehetősége van egy külföldi kiküldetésben lévő katonával levelezni… Ruby Santos harmadik katonája, Aaron Hall, aki eleinte nem válaszol az üzeneteire valami oknál fogva, de aztán beindul a barátkozásuk! Ahogy mind többet tudnak meg egymás kattanásairól, úgy válnak mind közelebbi barátivá egymásnak, de még így is meglepő, amikor a férfi hazatérése után is folytatódik a levelezésük. Még meglepőbb, hogy Aaron felveti, hogy szívesen találkozna Rubyval… amit az egyébként önmagát nyuszinak valló, huszonéves leányzó el is fogad!

 


Szerintem…

 

Amióta elolvastam az írónő The Wall of Winnipeg and Me – Szívvel a falnak című romantikus regényét, azóta vártam, hogy újabb könyve jelenjen meg magyarul, mert ritkán érzem úgy egy random romantikus regénynél, hogy szívesen újraolvasnám. Mire a mai ajánló megszületett már két és félszer elolvastam a Dear Aaront (a könyv második felét ma újraolvastam, mert imádom Ruron egymásra találásának a történetét), ami azt is jelenti, hogy harmadszor buktam el a Kedves Aaron! challenget, aminek az a lényege, hogy vigyorgás és magamban röhögcsélés nélkül olvassam el ezt a regényt.  

 

 

AHall80: Azt hittem, barátok vagyunk?

RubyMars: Tulajdonképpen te vagy a legközelebbi barátom.

RubyMars: Ezt nem tudom, miért mondtam most. De nem vész. Nem akarom, hogy furán érezd tőle magad. Vannak más barátaim is. De veled olyan másmilyen.

RubyMars: Jobban kedvellek, mint bármelyik ismerősömet. Te megértesz.

RubyMars: Minél többet beszélek, ez annál rosszabb lesz!

RubyMars: Inkább most már nem írok semmit.

AHall80: Értem, mire gondolsz. Tulajdonképpen nekem is te vagy a legközelebbi barátom.

RubyMars: :)

 

 

A történet hangvétele igazán egyedi és az elejétől a végéig tele van humorral! Ruby és Aaron levelezései aranyosak és mivel mindketten picit lököttek, eléggé szórakoztatóak is. Egyszerre tudják támogatni egymást és szívni a levelezőtársuk vérét, bolondos sztorikat, katonás vagy egyéb favicceket mesélni a másiknak, és megvigasztalni társukat egy nehéz nap végén. Egyszerre szívhez szóló és mosolygásra késztető a párosuk. A sztori rendkívül lassan bontakozik ki, jó ideig csak ismerkedünk a karakterekkel, amíg ők is ismerkednek egymással, és hosszú idő telik el addig, amíg ténylegesen találkoznak egymással… Aztán még több idő, míg a barátságuk többé válik, amíg máshogy mernek nézni egymásra, de ez igazából szépen van megírva. Az biztos, hogy a regény elején jóval többet nevettem, de Aaron és Ruby beszélgetésein a végén is tudtam vigyorgni!

 


Szerettem, hogy mindkét karakter egy picit kocka, szeretnek olvasni és gamerkednek is. Ruby egy varrónő, a jégkorcsolyázó testvére miatt a sporthoz szükséges kűrruhákat is képes megvarrni, de korábban cosplayeket is alkotott. Nagyon tetszett, hogy az egyik Aaronnak szánt szeretetcsomagjának nagy része könyvekből állt, amit aztán ki is beszéltek a férfival. (Ha már könyvek: nagyon röhögtem, amikor egy ponton Aaron közli, hogy örül, hogy: „A Végjáték egyike azoknak a könyveknek, amiből azt kívánom, bárcsak készülne film… de lefogadom, hogy nem lenne olyan jó, mint a könyv!” Habár 2017-es a regény, 2008-ban játszódik, és bizony 2013-ban volt a Végjáték című film premierje... ami valóban nem lett kasszasiker.)

 

Talán csak a rengeteg LOL idegesített, ahogy a naturálisabb témák is (Ruby tüsszentős sztorija és Aaron rostban szegény életmódjának a felemlegetése), illetve az esetlen egymásra találásuk… Ezeket leszámítva imádom ezt a történetet, és bizony bármikor szívesen újraolvasnám. Érdekes volt Ruby karakterfejlődését végigkövetni, ahogy a sarkára állt Aaron támogatásával, de a családjával való fesztelen, őszinte kapcsolatát is szerettem. (Az anyuka sms-ei mindent vittek a regény második felében. Pl.: „Ha elrabolnak, nem fizetek érted váltságdíjat!” Azt hiszem, anyám is hasonlókat írna, ha csak úgy lelépnék egyedül nyaralni!)

 


Összességében

 

Cuki, lassú, de nagyon élvezetes történet két irtó lökött figurával a főszerepben! Ez tipikusan olyan regény, aminek olvasása közben szinte rá van gyógyulva a fejemre egy hatalmas vigyor, és többször hangosan felnevetek rajta. A főszereplők érdekesek, szerethetőek és annyira furák, hogy szívesen lennék a barátjuk. A történet aranyos, szórakoztató, tele van popkulturális utalásokkal és apró, kedves gesztusokkal, amiktől picit hevesebben ver a javíthatatlanul romantikusok szíve.

Imádom az eleinte csak egymással levelezgető főszereplős filmeket, nagyon örülnék, ha ebből is készülne filmadaptáció. *pretty please*

 

Értékelés: 4,5

 

Azoknak ajánlom, akik szeretik a humoros, romantikus levélregényeket, illetve az olyan történeteket, amelyekben barátságból szerelem születik.  

 

Kedvcsináló idézetek:

− Elég sok embert ismerek, aki alacsonyabb nálam, köszi szépen.

− Ó, valóban? − Felhúzta a szemöldökét, mintha nem hinne nekem, és jó eséllyel nem is hitt.

Fintorogva bólogatni kezdtem.

− Ja.

− Honnan ismered őket? − kérdezte, a szemöldökét még mindig felhúzva. − A Megyéből?

Ha akarod, elmondhatod, melyik két romantikus könyv tetszett azok közül, amiket olvastál! Kíváncsi vagyok, és ezzel arra célzok, hogy tudni akarom a címüket, hogy elolvashassam őket.

Semmi ítélkezés, ugye? Az Alkonyatot többször olvastam, mint meg tudnám számolni, Az alkimistát, a Büszkeség és balítéletet, és a Narnia Krónikáit is újra, és újra, és újra!

− Ez pontosan egy olyan helyzetnek tűnik, mint amilyentől anyukám óva intette Jasmine-t, mikor randizni kezdett, és anyu azon aggódott, hogy véletlenül teherbe esik.

− Veled nem beszélgetett el?

Csúnyán néztem rá, és megráztam a fejem.

− Nem. Egyszer sem. Most hogy belegondolok, ettől egy kicsit azért szarul érzem magam. Anyukám nekem sosem tartott felvilágosítást. Huszonnégy éves vagyok, és még mindig várok rá.

Aaron nevetett.

− Majd én felvilágosítalak.

 

◈ ◈ ◈ ◈ ◈

Nem saját képek. Pinterest tábla: Dear ​Aaron - Kedves Aaron!

Dear Aaron a GoodReadsen

◈ ◈ ◈ ◈ ◈ 


Ruby Santos immár a harmadik katonával áll neki levelezni a Segíts Egy Katonát-program keretein belül. Aaron eleinte nem válaszol a levelekre, ám később annyira összebarátkoznak, hogy a hazatérő katona találkozni szeretne Rubyval. Ha érdekel, mit szólnak bloggereink Mariana Zapata nemrég megjelent levélregényéhez, tartsatok velük a regény blogturnéján! Ne feledjétek, egy szerencsés olvasónk meg is nyerheti a turné végén a Kedves Aaron!-t a Könyvmolyképző kiadónak hála!

 

 

Nyereményjáték:

 

Mivel a Kedves Aaron! történetének nagy részében Ruby és Aaron levelezését olvashatjuk, úgy gondoltuk, hogy minden állomáson elrejtünk egy képet, ami egy olyan filmre utal, amelyben a levelezésnek fontos szerepe van! A filmek magyar vagy külföldi címét írjátok be a megfelelő rubrikába!

 

(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.)


 

a Rafflecopter giveaway

 

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése