2020. december 31., csütörtök



2020 - Évösszegző bejegyzés | avagy: Boldog Új Évet Mindenkinek!



Először is, B. Ú. É. K. minden kedves erre tévedőnek! 
Ez az idei év utolsó bejegyzése, 2021-ben folytatjuk!

Ezzel a mai poszttal együtt 174 bejegyzésem van ebben az évben. Alig több, mint tavaly, de továbbra sincs eszem ágában hanyag, összedobott, ám gyorsan elkészített posztokat kirakni a blogra, hogy TÖBB legyen. ;) 2019-ben 106 könyvet olvastam el – kb. 30534 oldalt -, ami ebben az évben 138-ra csökkent, és ~39000 elolvasott oldallal zárom az évet. ;)) Szerintem ez ebben a depis évben csodálatos eredmény, főleg, hogy ezerrel blogturnéztam és "túléltem", azaz éltem az életem. No, de mindegy is. =^.^= 

Köszönöm szépen, hogy olvassátok a blogot!
A kiadóknak és íróknak pedig köszönöm a támogatást!
❖❖❖❖❖

Szilveszteri terveim:
Valami alkoholos itókát fogok boros pohárból iszogatni (I'm a f...king princess-feeling), retro szendvicset eszek, tévét nézek vagy olvasok, aztán éjfékor koccintunk az ébren levőkkel. (Vettem egy alkoholmentes, nyelvfestős gyerekpezsgőt! :D) Tudvalevő, hogy a Szilveszter estét vagy olvasva, vagy horrort nézve szoktam tölteni, de most még elképzelésem sincs, hogy fog alakulni az este... Az tuti, hogy begubózom a Harry Potteres takarómba. :'D 

❖❖❖❖❖

Személyes érdekességek / sikerek:

 Végre eljutottam addig, hogy megnézzem A nyomorultak musicalt! Ezer éve a bakancslistámon volt. 
 Végignéztem a teljes X-MEN filmsorozatot, ahogy elterveztem. :D
 Egész évben vezettem a Bullet Journalom! (És idén már merészebben rajzolgattam bele.)
 Utánajártam a laktózérzékenységemnek, és már papírom is van róla! (Volt egy fincsi h2 laktóz kilégzési tesztem meg egy endoszkópiám még februárban.)
 Elkezdtem beltéri dzsungelt építeni; valamiért elkezdtem mindenféle levéldísznövény jelenlétét igényelni a szobámban. Thanks, 2020?!
 Sikeresen teljesítettem a legtöbb 2020-as Mini-könyvklub fordulót. Volt, hogy nem jutott időm a havi könyvre vagy félbehagytam valami miatt. (A témához tartozó bejegyzések a „mini-könyvklub” címke alatt érhetőek el.)
 Rengeteget olvastam és aktívan blogoltam az olvasmányaimról, ami azt jelenti, hogy pörgött a blog idén is.
 RANDOM SIKERFÉLÉK: megtanultam tankolni, ablaktörlő bigyót cserélni, gumit felfújni és automataváltós kocsit vezetni, moderáltam, kameráztam, simán végignéztem angol színházi közvetítéseket, tanultam meg fúrót és betonfúrót használni. 
 Kevésbé produktívan, mint az eddigi években de végigcsináltam a negyedik évemet a Merítés szerkesztőjeként! Ha érdekel, akkor sasold meg a polcomat: Gyűjtőpolc – Merítve „Forever Young Adult” rovatban
 Egész évben törődtem az instagram fiókommal, és igyekeztem színes tartalmakat gyártani... Mondjuk jobbára azt fotóztam, amit kedvem tartott. :') @anitiger_mosolya #2020bestnine


❖❖❖❖❖

Életemben először 2020-ban
Minden évben írok egy ilyen listát, hogy tudjam, mi érdekes történt velem életemben először az adott évben! :))

Tankoltam egyedül a kocsimba / megtanultam tankolni. Volt FaceTime kamerás hívásom (ráadásul Amerikából). Túléltem a H2 laktóz kilégzéses tesztet (igen, immár papíros laktózérzékeny vagyok) és egy endoszkópos vizgsálatot is (de gluténérzékeny legalább nem vagyok). Voltam Twitch moderátor. Dolgoztam 'home officeban' ÉS vásároltam kesztyűben-maszkban. Vettem lottót online. A londoni National Theatre online vetített jó néhány előadást, amiket simán megnéztem ÉS megértettem (Frankenstein 2x, Antonius és Kleopátra, Coriolanus, A Midsummer Night's Dream, Amadeus). Készítettem banánpalacsintát (borzalom volt). Adtam online bejelentkezős interjút munkahelyem kapcsán a covidról (#BartókSzonáta). Lettek szobanövényeim (és el is pusztult 1-2). Ittam japán Asahi sört (finom). Az Eötvös cirkusz 100. cirkuszi premierjén Tiszteletjeggyel voltam. Koreai étteremben ettem igazi namult, pajunt és kibapot. Tanultam meg gofrit és minifánkot sütni (és vettem gofri+minifánksütőt ugye...). Vezettem és megtanultam vezetni automataváltós kocsit. Megtanultam betont fúrni, fúrót használni. Voltam maszkban színházi előadáson. Megtanultam ablaktörlő bigyót cserélni a kocsimon ÉS gumit felfújni töltőállomáson. Ettem gránátalmát. Kameráztam élő streamben. Hunyt el kollégám... Ezt így év végére... :(


❖❖❖❖❖

STATISZTIKA - 2020
• Az összes elolvasott könyv: 138*
(Plusz még vagy 10-20 fanficet is elolvastam a Merengőről... 200-500 oldalasakat.)

• Idén összesen 103 könyvről írtam értékelést a blogra!
• Elolvasott oldalak száma: ~38626
• Leghosszabb elolvasott könyv: Margaret Atwood: Testamentumok (614 oldal / JELENKOR kiadó)
• Legrövidebb elolvasott könyv: Harcos Bálint: A medve, aki a karácsonyfában lakott (40 oldal /  PAGONY kiadó)


• Új polclakók száma: 191*
*(45 könyvet vettem, 129 recenziós példányt kaptam, 25 könyvet kaptam ajándékba és 7 egyéb módon került hozzám. Ez 206, de pár könyvön már túladtam!)

• Összes saját magamnak vett könyv ára*:  30.765 Ft
*(A rengeteg ajándékba adott könyvet csak nem számoltam bele…)

• Legolcsóbb könyv ára: 198 Ft (Darren Shan: Áldozat)
• Legdrágább könyv ára: 1.890 Ft (2x, mert A kiválasztott és Az éhezők viadala is annyi volt)

• Szerencsémre vagy szerencsétlenségemre a SNITT.HU is méri a teljesítményemet, ami annyit tesz, hogy rádöbbentett arra, mennyit tévéztem idén! 1428+ filmet és sorozatrészt néztem meg idén, ami mellé kaptam két plecsnit is. (SZÖRNYŰ, nem?!) 


❖❖❖❖❖

BEST OF - Könyves évösszegző!

 A 6 legjobb könyv, amit 2020-ban olvastam:


Ha érdekel, miket írtam róluk, akkor: 

A legjobb folytatások, amiket 2020-ben olvastam:

A legnagyobb csalódások:



A legnagyobb meglepetések:


Suzanne Collins: Énekesmadarak és kígyók balladája
(Először elég csalódott voltam, hogy az írónő pont Coriolanus Snowról írt regényt, de olvasás közben azt éreztem, hogy a csalódást érdeklődést váltja fel. Hamar rá kellett jönnöm, hogy ő Az éhezők viadala univerzumának egyik legösszetettebb és legellentmondásosabb karaktere.)

(Több unalmas/ túl klisés YA-regény után végre valami üdítő. Féltem, hogy csalódok a túlhypeolt írónőben, ráadásul a sztori a két legalapabb klisére épült...)

3 új kedvenc szerzőm:

Teagan Hunter

Mariana Zapata
(Szívvel a falnak + Kedves Aaron!)


Könyv, amik boldoggá tettek 2020-ban:

9 kedvenc idén látott film- és sorozatadaptációim: 

5 film:
Freak Show (2017) / IMDB / Snitt
Emma. (2020) / IMDB / Snitt
Beszélnünk kell Kevinről (2011) / IMDB / Snitt
Szerencsecsillag (2012) / IMDB / Snitt
Idegpálya (2016) / IMDB / Snitt



4 sorozat:
Emma (2009–2009) / IMDB / Snitt
A Hill-ház szelleme (2018–2018) / IMDB / Snitt
Vaják (2019–) / IMDB / Snitt
Alaska nyomában (2019–2019) / IMDB / Snitt

 

 A 15 legszebb könyv, amit idén vásároltam / kaptam:


Új megjelenések, amiket még nem olvastam, de szeretnék


5 könyv, amit el szerettem volna olvasni idén, de nem sikerült:


 Mely könyveket szeretném elolvasni éjfélig?

Szerintem idén már nem állok neki semminekÖrülök, hogy mindent befejeztem. :')

❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
❖❖❖❖❖

És ismételten az előző években is betett képpel zárnám az évet, ugyanis eddig BEJÖTT!
Bal oldal: Liz Climo műve, jobb oldalon az én fantasztikus rajzom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése