2021. december 31., péntek



2021 - Évösszegző bejegyzés | avagy: Boldog Új Évet Mindenkinek!






Először is, B. Ú. É. K. minden kedves erre tévedőnek! 
Ez az idei év utolsó bejegyzése, 2022-ben folytatjuk!

Ezzel a mai poszttal együtt 168 bejegyzésem van ebben az évben. Kevesebb, mint tavaly, de továbbra sincs eszem ágában hanyag, összedobott, ám gyorsan elkészített posztokat kirakni a blogra, hogy TÖBB legyen. ;) 2019-ben 106 könyvet olvastam el – kb. ~30534 oldalt -, ami 2020-ban az évben 138-ra nőtt, és ~39000 elolvasott oldallal zártam az évet. 2021-ben 174 könyvet olvastam el, ami  kb. ~46325 oldalt jelent, és egyetlen történelmi romantikust fogok átvinni a következő évre... ;) Szerintem ez egy egész szép szám ahhoz képest, hogy jó pár hónapig a költözés és a lakásfelújítás kötötte le az agyam... Miközben ezerrel blogturnéztam és "túléltem", azaz éltem az életem. No, de mindegy is. =^.^= 

Köszönöm szépen, hogy olvassátok a blogot!
A kiadóknak és íróknak pedig köszönöm a támogatást!
❖❖❖❖❖

Szilveszteri terveim:
Először is: anyummal befejezzük A nagy pénzrablást. Tűkön ülve várom, hogy ér véget a sztori! Aztán vagy alszom, vagy szokás szerint retro szendvicset eszek, tévét nézek, esetleg olvasok, aztán ha éjfélkor még ébren vagyok, akkor megiszom a pár hete vett nyelvfestős kölyökpezsgőt. :D 
Tudvalevő, hogy a Szilveszter estét vagy olvasva, vagy horrort nézve szoktam tölteni, de egyedül lakva az biztos, hogy a HORROROS szilveszterezésnek egyszer s mindenkorra vége részemről. :'D Mióta egyedül élek, na, azóta NEM néztem horrort... 

❖❖❖❖❖

Kedvenc zenéim idén: << Youtube lista >>


Személyes érdekességek / sikerek:

 Új autó, új élettér, új élet - egyedül. Év elején a Nagyimtól kölcsönzött autóm kiszolgálta a lelkét, így beruháztam életem első saját autójára, ami egy dögös piros, japán típusú Suzuki Swift. Aztán nyár végére besokkaltam, és eldöntöttem, hogy elköltözöm otthonról, amit a nagypapám rám hagyott lakásának és néhány fantasztikus és elképesztő embernek köszönhetően meg tudtam valósítani pár hónap alatt. Szóval november 6-a óta egyedül élek, de nem bántam meg a döntést. /boldogság: álomnappalim/

...alakulófélben...

 Elég nyitott voltam mindenféle új falat felé. Ami izgalmas volt: céklás sütik. Ami irtó mód kedvenc lett: TAMAGOYAKI. Ami fúj: cápahús.

 Az új autó új bátorsággal töltött el, és elég nyitottan áltam bármilyen vezetős kaland elébe. Megjártam egy angliai bvarátnőm egri esküvőjét egyedül, pár kollégával leugrottunk Gyulára az egyik premierünkre, de Vácig is elmentem egyedül, hogy az egyik bestiemmel meg a szép családjával  lehessek pár napot.


Eger

Gyula

Vác

 Rájöttem, hogy totál nem gáz egyedül élni, egyedül utazni, beülni egy étterembe, fagyizgatva sétálni, meginni egy rozéfröccsöt, vagyis úgy általában szép is tud lenni a szinglilét, a függetlenség. Az életet nem csak másokkal együtt lehet élvezni, nem kell egy másik lény boldogságához kötni a sajátunkat. /Persze, ha nem lettek volna az elmúltidőszakban (vagyis 2021-ben kb. végig) mellettem a barátaim, akkor tuti megkattanok.../

 A nagy oltásmizéria miatt úgy döntöttem, hogy mielőtt mások döntik el, mit hova szúrjanak belém két bakancslistás tételt is kipipálok a betervezett Pifzerek előtt... /Az oltás mellékszál! Mindenkinek a maga döntése, a véleményünket a témával kapcsolatban pedig tartsuk meg magunknak. Köszönöm./ Szóóóóóval berakattam a fülembe egy helix piercinget, illetve elmentem tetováltatni... amiből két harrypotteres tetkó lett végül. Mondanám, hogy legyőztem a tűfóbiám, de nem így van, viszont a tetováltatásra rákattantam.

Csak a tetkós képek az érdekesek. ;)

 Egész évben vezettem a Bullet Journalom. Ezúttal végre egy pöttyözött füzetet sikerült levadásznom, és mivel nagyon bejött, hogy mennyivel könnyebb használni, idén év végén célzottan ilyet vásároltam... 
 Rengeteget olvastam és aktívan blogoltam az olvasmányaimról, ami azt jelenti, hogy pörgött a blog idén is.
 Kevésbé produktívan, mint az eddigi években de végigcsináltam az ötödik évemet a Merítés szerkesztőjeként! Ha érdekel, akkor sasold meg a polcomat: Gyűjtőpolc – Merítve „Forever Young Adult” rovatban
 Egész évben törődtem az instagram fiókommal, és igyekeztem színes tartalmakat gyártani... Mondjuk jobbára azt fotóztam, amit kedvem tartott. :') @anitiger_mosolya #2021bestnine


❖❖❖❖❖

Életemben először 2021-ben
Minden évben írok egy ilyen listát, hogy tudjam, mi érdekes történt velem életemben először az adott évben! :))

Vezettem kolléga autóját. Vezettem tesztautót. Vettem saját autót, majd hoztam haza egyedül autópályán (gyakorolva a vezetést és kicsit gyorsan meghajtva... khm... 150km/h). Mentem hosszabb útra az új autóval: baráttal (Szfv, Sárbogárd), egyedül (Egerbe esküvőre + Vácra barátnőmhöz pihenni), kollégákkal (Gyula - színházi ügy: Hamlear bemutató). Életem első egyszemélyes kirándulása (Eger): saját apartman bérlése, esküvőzés, várostúra, éttermezés, iszogatás, óriáskerék, múzeumlátogatás/várséta és hasonlók totál egyedül. Vezettem oda-vissza távoli nyaralásra Gyenesdiásra apukám bazi nagy, automata váltós autóját. Sütöttem és ettem céklás sütiket (muffint meg browniet). Megtanultam túrós rétest készíteni Nagyimmal. Megtanultam tamagoyakit készíteni (BEST OF IDEI KAJA). Írtam magamnak leveleket, vagyis igazából a jövőbeli énemnek... (FutureMe) Bakancslistás-tétel pipák: életem első helix fülpiercingje ÉS tetoválásai! Voltam ismerős könyvbemutatóján. Ettem egy falat cápahúst (nem lett kedvenc). Költöztem el, és elkezdtem egyedül élni. (Emiatt egy rakat elsőm volt, pl.: életem első lakásfelújítása, szerződéskötései szolgáltatókkal, első smart tv, első igazán saját bútorok és elektronikai eszközök, első kanapén alvás, első szülinapi buli / villásreggeli / sorozatozós du / karácsonyozás / óévbúcsúztatás-szilveszterezés saját lakásban.) Első publikált fanfictionöm! A családom először díszített karácsonyfát nélkülem. 

❖❖❖❖❖

STATISZTIKA - 2021
• Az összes elolvasott könyv: 174*
(Plusz még vagy 20-30 fanficet is elolvastam a Merengőről... 200-1000 oldalasakat.)

• Idén összesen 98 könyvről írtam értékelést a blogra!
• Elolvasott oldalak száma: ~ 46325
• Leghosszabb elolvasott könyv: Stephenie Meyer: Midnight Sun – Éjféli nap (824 oldal / KÖNYVMOLYKÉPZŐ kiadó)
• Legrövidebb elolvasott könyv: Shona Innes: Az élet olyan, mint a szél (30 oldal /  PAGONY kiadó)


• Új polclakók száma: 110*
*(12 könyvet vettem, 57 recenziós példányt kaptam, 44 könyvet kaptam ajándékba és 7 egyéb módon került hozzám. Ez 120, de pár könyvön már túladtam!)

• Összes saját magamnak vett könyv ára*:  18.121 Ft
*(Az ajándékba adott könyveket nem számoltam bele…)


• Legolcsóbb könyv ára: 200 Ft (Gail Carriger: Szívtelen)
• Legdrágább könyv ára: 3450 Ft (Tarja Kauppinen: A nép igazsága - dedikált pld., amit az írónőtől közönségtalálkozóján vettem)

• Szerencsémre vagy szerencsétlenségemre a SNITT.HU is méri a teljesítményemet, ami annyit tesz, hogy rádöbbentett arra, mennyit tévéztem idén! 1412+ filmet és sorozatrészt néztem meg idén, ami mellé kaptam két plecsnit is. (SZÖRNYŰ, nem?!) 


❖❖❖❖❖

BEST OF - Könyves évösszegző, avagy 2021 LEGJOBBJAI: 


Legjobb képregény(ek):
 

Warren Ellis: Transmetropolitan – A teljes gyűjtemény 1.

Mark Millar – Matthew Vaughn: Kingsman – A titkos szolgálat


Legjobb illusztrált gyerekeknek (is) szóló könyv:
 

Charlie Mackesy: A Kisfiú, a Vakond, a Róka és a Ló

 


Legjobb ifjúsági kalandregény:
 

Tamzin Merchant: A Kalaposok


Legjobb tinihorror:
 

Katherine Arden: Apró terek


Legjobb feminista YA-regény: 

Amy Reed: The Nowhere Girls – A Senkise-lányok


Legjobb YA krimi: 

Holly Jackson: Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz


Legjobb LMBT+ New Adult: 

Casey McQuiston: Red, White & Royal Blue – Vörös, fehér és királykék


Legjobb New Adult urban fantasy: 

Leia Stone: Fallen Academy – Bukottak Akadémiája: Első év

 

Legjobb romantikus: 

Penelope Ward: My Skylar – Drága Skylar


Legjobb erotikus romantikus: 

Kylie Scott: Dirty – Húzós


Legjobb ROM-COM: 

Whitney G.: Two Weeks Notice – Felmondólevél

 

Legjobb csavaros, időhurkos, nyomozós regény: 

Stuart Turton: Evelyn Hardcastle 7 halála


Legjobb elgondolkodtató, humoros, megható regény: 

Fredrik Backman: Hétköznapi szorongások

 

Legjobb történelmi misztikus regény: 

Bridget Collins: A könyvkötő

 

Legjobb portál fantasy: 

Alix E. Harrow: Tízezer ajtó

 

Legjobb pszicho-thriller: 

Chris Carter: A nevem: halál


Legjobb (feminista) verseskötet: 

Amanda Lovelace: Amikor a hercegnő menti meg önmagát



Legjobb memoár: 

Laurie Halse Anderson: Shout - Hadd kiáltsak!


Legjobb helytörténeti ismeretterjesztő: 

Tittel Kinga: Kilátók és miniszobrok


Legjobb dark romance:
 

Aleksandr Voinov: Dark ​Soul - Sötét lélek


A legjobb folytatás, amit 2021-ben olvastam:
A legnagyobb csalódások:





A legnagyobb meglepetés:

(Nos, eléggé meglepett, hogy mennyire élvezetes olvasmány volt.)

Az új kedvenc szerzőim:

Chris Carter

Alix E. Harrow

Könyv, amik boldoggá tettek 2021-ben:

Kedvenc tévézések idén: 

Új megjelenések, amiket még nem olvastam, de szeretnék


5 könyv, amit el szerettem volna olvasni idén, de nem sikerült:

Igen, tavaly is ezek voltak... haha... :/

 Mely könyveket szeretném elolvasni éjfélig?

Szerintem idén már nem állok neki semminek, de jó lenne befejezni
A megérdemelt szeretőt.
 :')

❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
❖❖❖❖❖

És ismételten az előző években is betett képpel zárnám az évet, ugyanis eddig BEJÖTT!
Bal oldal: Liz Climo műve, jobb oldalon az én fantasztikus rajzom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése